Psihologia inversă face minuni în poker: nu critica niciodată un jucător care se bazează pe noroc

Mulți dintre jucătorii profesioniști - unii dintre cei mai buni chiar, dacă este să ne raportăm la Phill Hellmuth (foto, alături de Daniel Negreanu) și la discursul său acid la adresa celor care fac greșeli, dar au noroc și câștigă un pot - fac marea greșeală de a-i critica pe opozanții care se bazează pe șansă și acționează împotriva calculelor matematice. Nimic mai greșit să îi cerți pe astfel de jucători, pentru că un astfel de tratament va avea cel mai des darul să îi trezească la realitate. Ei nu vor mai comite la fel de multe erori, ceea ce, pe termen lung, te va dezavantaja.

INTRĂ ÎN CAMERA DE POKER RECOMANDATĂ DE PARIURIX.COM PENTRU A ÎŢI TESTA ABILITĂŢILE LA MASA DE JOC!

La orice nivel joci poker, mereu vor exista și adversari-gambleri, care nu țin cont prea mult de matematică și mizează în cele mai multe cazuri pe instinct. Aceștia sunt jucătorii slabi, de pe urma cărora tu vrei să îți construiești un stack important. Ai nevoie ca ei să greșească, astfel încât să benefciezi de erorile lor, astfel că tratează-i cu respect. Doar așa vor comite noi și noi greșeli, pentru că norocul îi poate ajuta doar pe termen scurt, la un număr limitat de poturi.

La foarte multe dintre partidele de poker la care asistăm, fie ca participanți direct, fie ca simpli privitori - din fața televizorului sau al monitorului -, vom observa o anumită tipologie de jucător. Nu ne referim la cei loose, care joacă o paletă foarte mare de mâini, ci la acei opozanți care iau decizii contrar logicii, contrar oricărei probabilități. Când pierzi un pot important împotriva unui astfel de adversar, care, să spunem, a plătit pe două străzi succesive cu un runner-runner de culoare sau cu un insight de chintă, apare tiltarea. Și, odată cu ea, nevoia de a-l certa pe celălalt, de a-i spune cât de slab a jucat și a-i arăta cât de mult a greșit.

Laudele aduc beneficii

Oricât de tentat vei fi să te "răzbuni" astfel pentru ghinionul avut, nu o face! Ideal e să joci împotriva unor astfel de adversari, pentru că pe termen lung mereu vei fi în avantaj, chiar dacă acum ai pierdut un număr important de fise. Insultându-l, explicându-i cât de greșit a interpretat totul, îl vei determina să se simtă inconfortabil și să schimbe ceva în stilul său. Îl vei motiva să fie mult mai atent, mai ales în poturile în care intri și tu, și, ca atare, va începe să evolueze mai bine, fără a comite erori în lanț.

Unul dintre primii care a sesizat cât de important e să lași astfel de adversari în zona lor de confort a fost Todd  Brunson, proaspăt intrat în Hall of Fame-ul pokerului. Strategia sa în fața acestor adevărați "calling station" este de a-i trata astel încât să rămână în "bula" lor. Deși pare greu să disimulezi, adevărata artă e să îi feliciți pe aceștia pentru decizia luată, deși tu știi foarte bine că e una care nu are nicio legătură cu logica elementară a pokerului. "Cel mai adesea îi încurajez pe cei care îmi iau un pot, fie el și mare, deși nu aveau ce căuta în mână și doar norocul i-a făcut să fie de data asta câștigători. Îi voi spune cuiva care mi-a 'spart' setul alergând după o chintă 'WOW! Mulți oameni aruncă fără să gândească 4-3 offsuit. Asta înseamnă să ai curaj, bravo! Și eu am câștigat ieri de trei ori cu aceeași carte. E clar, ăsta e turneul nostru", explică Todd, conform gamblingsytem.biz.

Observați foarte clar ce face aici unul dintre cei mai respectați jucători din lume: nu doar că are puterea să îl felicite pentru potul luat pe adversar, dar îl și laudă, ridicând decizia sa (una cât se poate neinspirată, dar care, grație norocului s-a dovedit câștigătoare) la rang de artă. Printr-un mecanism psihologic nu foarte complex, el îl transformă astfel pe adversar într-un mic erou; dar face chiar mai mult, utilizându-se de o metodă de persuasiune avansată: îi spune că și el, la rândul lui, a mizat cu o zi în urmă pe aceleași cărți și a câștigat trei poturi (evident, o poveste inventată, dar care aduce legitimitate acțiunii). Dacă un jucător profesionist a mers în trei rânduri cu o asemenea carte, înseamnă că hotărârea gamblerului are justificare. El va fi astfel convins că a procedat corect și va fi foarte tentat și în viitor să mizeze sume importante în situații similare. Doar că, în respectivele dăți, norocul nu îl va mai ajuta și va ceda multe fise.

În concluzie, în loc să fii vocal și să îl faci pe un adversar gambler să se simtă prost pentru modul în care a acționat, încearcă exact contrariul și beneficiile vor fi pe măsură. Certându-l și ținându-i morală, vei reuși un singur lucru - să îl scoți din patternurile sale și să îl determini să ia decizii mult mai chibzuite, lucru care nu îți ajută în niciun fel stackul. Acceptă înfrângerea de moment şi fii sigur că în perspectivă vei recupera împotriva unui asemenea adversar înzecit.

Pariază legal online

Te așteptă un pachet de bun venit și promoții atractive